Etiquetas

, , , , , , , , , , , , , ,

I have been not very active shooting this year, I have only shot with my cute Lady Elvendoll back in January… For the rest,  something very special is happening tomorrow, but that you will know soon. And of course, also moooooore stuff will be happening with Lady Elvendoll imminently.

The fact of not having shot is not necessarily bad, because it allows me to focus on some stuff which has been waiting (sometimes even years) to see the light… like the today’s picture.

This image was taken in Prague in the end of 2017 and features the pretty Tiana Nox. This was the very last collaboration I did with Ausrie Fel before we went separate ways, therefore a bunch of nice pics which I liked a lot were condemned to be forgotten. But, somehow, I found very sad and unfair that Tiana‘s time, willingness, gratitude and that some cool pictures were just meant to never be seen. That is why I though: “what the hell, no way, I don’t fucking care!”, went through her selection and decided to give her what she has always deserved.

As said before, we shot in Prague, in one of the most beautiful and impressive cemeteries I have ever visited: Olšany (Olšanské hřbitovy) and the beauty of the place was even enhanced by the amazing colors of a late Autumn afternoon. The cemetery is huge and beautiful, and contrary to what you might think, very busy… it was super crowded, but it is highly understandable due to its uncommon magic. However, it was very easy to find several stunning spots where to work with absolutely nobody distracting.

The photoshoot itself didn’t take too long, probably around 20 min, because it was cold and Tiana had to go back to Germany… but the results came immediately because the perfect combination of such a location, her beauty and her big experience as a model. I guess the picture speaks for itself.

What I really like about it is that it has barely been edited… the light was so beautiful and perfect (especially in this picture)  that I decided there was nothing to be touched. All I did was turning Tiana‘s skin a  bit paler and correct some little spots and imperfections on the latex. For the rest, I think the scenery was perfect…

Of all the pics I have ever taken, tis is one of my favs.

TIANA NOX – Pic by Álex Pérez (2017)

Este año no he estado muy activo en cuanto a hacer fotos, solamente he trabajado con my querida Lady Elvendoll ahí atrás en Enero. Del resto, algo muy especial va a suceder mañana, pero eso lo sabréis muy pronto. Y por supuesto, muchas más cosas que ocurrirán inminentemente con Lady Elvendoll.

El no haber  hecho fotos no es necesariamente malo, ya que me permite centrarme en cosas que han estado esperando (a veces durante años) a ver la luz…  como la foto de hoy.

Esta foto se hizo en Praga a finales del 2017 y muestra a la preciosísima Tiana Nox. Esta fue la ultimísima colaboración que hice con Ausrie Fel antes de que tomásemos caminos diferentes, por lo tanto un montón de fotos muy interesantes quedaron relegadas a ser olvidadas. Pero, de algún modo, me pareció muy triste e injusto que el tiempo, predisposición y agradecimiento de Tiana se fuesen a quedar en fotos que nunca iban a ser publicadas. Es por eso por lo que pensé: “que carajo, de ninguna forma!”, retomé su selección y decidí darle lo que siempre había merecido.

Como dije anteriormente, hicimos las fotos en Praga, en uno de los cementerios más impresionantes y bonitos que haya visitado nunca: Olšany (Olšanské hřbitovy) y la belleza del lugar fue incluso mejorada por los colores tan impresionantes de una tarde de Otoño. El cementerio es enorme y  al contrario de lo que podáis pensar, súper visitado, pero es absolutamente normal considerando su magia tan poco común. Sin embargo, fue muy fácil encontrar varias localizaciones donde trabajar sin que nadie nos distrajese.

La sesión en sí no duró demasiado,  probablemente alrededor de 20 minutos, ya que hacía frío y Tiana tenía que regresar Alemania… pero los resultados saltaron a la vista inmediatamente dedido a la perfecta combinación de la localización, su belleza y su alta experiencia como modelo. Creo que la foto habla por sí misma.

Lo que realmente me gustó de ella es que apenas tuve que editarla… la luz era tan bonita (especialmente en esta foto en particular) que decidí que no había que tocarle a nada.  Todo lo que hice fue empalidecer un poco la piel de Tiana y corregir algunas cosillas e imperfecciones del látex. Del resto, pienso que el escenario era perfecto…

Esta es una de mis fotos favoritas de todas las que he hecho.